Tuesday, March 2, 2010

明燈

謝謝小黑!謝謝心言!

我近日工作繁忙,心情低落,有點感冒,所謂「牽一髮而動全身」,身心都變成「危樓」,隨時有倒塌的危險,看到您們今早的留言,心裡莞爾一笑。謝謝心言的代言,原諒我沒有一顆堅強的心,不能承擔過多的「負離子」,哈!

雖然每天晚上十一時後,才完成工作回家,我都嘗試上載相片,表達一絲一絲的思緒,正如心言所說,我只是暫時請相片代勞一陣子吧!

我特別喜歡海岸燈塔,或各式各樣的路燈街燈,都在我忙亂的生活之中,給我提醒,給我指路,給我安全。

無言感激!

8 comments:

小黑 said...

網主做乜呢排咁鍾意開天窗既?

心言 said...

阿問題小黑美少女,
'真係好忙呀,
睇住相先啦!'


綱主實在忙得不可開交,
心言代答 ;)

小黑 said...

心言原來係網主既代言人?失敬喎。

心言 said...
This comment has been removed by the author.
心言 said...

:)

Teresa,
勿讓花殘粉褪,
記住陽光配方啊!

Teresa Tsang said...

心言:謝謝您!其實,我一早已經是「花殘粉褪」既啦!只是心靈「不伏老」而已。一笑!

Anonymous said...

Came across this recently --------

Very Short But Amazing Speech by Coca Cola CEO Bryan Dyson :

“Imagine life as a game in which you are juggling some five balls in the air. You name them – Work, Family, Health, Friends and Spirit and you’re keeping all of these in the Air.... See More

You will soon understand that work is a rubber ball. If you drop it, it will bounce back.

But the other four Balls – Family, Health, Friends and Spirit – are made of glass. If you drop one of these; they will be irrevocably scuffed, marked, nicked, damaged or even shattered. They will never be the same. You must understand that and strive for it.”

L.Pun

Teresa Tsang said...

L: Thank you very much for the story! I shall try to put it into practice.